Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?

Screenshot_2025-09-08-20-18-39-35_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Screenshot_2025-09-08-20-18-51-37_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Viimeinen lataus 200 abc:llä. 13% -> 29%.

Screenshot_2025-09-08-19-34-38-76_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg

Ei taida näin lämpimällä säällä tarvita mitään akun lämmitystä. Siltä se ainakin näytti. Tänään tuli 900km ajoa, eli aika hyvin :)

Auto Model S 90D FL, 244tkm.
Ihan hyvin tuokin periaatteessa lataa, eli ehtii edes hieman jaloitella välissä.
Ihan hyvältähän tuo näyttää, kyllähän tuolla ainakin kesällä ajelee maanteitä vaikka kuinka hyvin kun kulutus on ihan kohtuullinen ja 140-100kW latausteholla saa vartissa pitkäksi pätkäksi energiaa.

eikö tuo muka esivalmistele akkua edes superille navigoidessa?

En tiedä selviääkö se kyllä mitenkään helposti ilman obd-donglea.
 
Tuossa uudistetussa LG 5M akussa jonkin verran parempi latauskäyrä vrt. vanhempi LG 5L. Jopa parempi kuin ekoissa Model 3 LR Panoissa. Jos uutta Teslaa olisin ostamassa varmistaisin että se on tällä uudemmalla LG 5M akulla.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/eivissacopter/status/1965105144967930145?t=UFoOVggQdFXCwTfkbkPIaw&s=19
 
On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
 
Ihan hyvältähän tuo näyttää, kyllähän tuolla ainakin kesällä ajelee maanteitä vaikka kuinka hyvin kun kulutus on ihan kohtuullinen ja 140-100kW latausteholla saa vartissa pitkäksi pätkäksi energiaa.

eikö tuo muka esivalmistele akkua edes superille navigoidessa?

En tiedä selviääkö se kyllä mitenkään helposti ilman obd-donglea.
Autossa lukee, että akkua lämmitetään ennen latausta.
Kyllä se kesälläkin aloittaa valmistelut hyvissä ajoin. Oisko ollut n.60min ennen laturille menoa alkoi MY ilmoittelemaan valmistelusta.
Sulla varmaan sama akkutyyppi, kuin tuossa 90D:ssä? Takavetoisten akut ilmeisesti vaatii vähän enemmän lämpöä? Siis Model 3 ja Model Y, jossa erilainen akku.

Ei pitäisi olla mitään syytä olla lämmittämättä akkua, paitsi se, että olikin jo ajossa riittävästi lämmennyt?

Ne jäähdytys "puhaltimet" kyllä pitää melko kovaa ääntä, että luulisi ainakin toimivan se :)
 
On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
Vähän joo on ollut laimeata kehitys. Toisivat nyt ne CT:n tekniikat näihi kansan malleihin.

Käyttääköhän kukaan muu valmistaja samoja LG akkuja? Jännä olisi tietää että tuleeko nuo latauskäyrät LGltä vai auton valmistajalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 504
Viestejä
4 920 571
Jäsenet
79 196
Uusin jäsen
kerroinmatriisi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom