3D-tulostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
Mitens uskotte että tämmööiset toimisi filamentti pusseissa kuivaajina?
kuivuri
Taitaa olla melko tyyriitä kokoonsa nähden, itse olen bauhausista 1kg pusseja hakenut, kun on vain 5,90€ Kosteudenpoistaja Kungs 1 kg
Näistäkin pystynee askartelemaan pienempiä pistämällä johonkin kangaspusseihin, itsellä Ikean 365 laatikoissa aina kahden rullan kaverina.
Lidlillä oli myös jossain vaiheessa heidän oman Ultimate Speed -brändin alla kaupan 5€:lla joko 1x 1kg tai 2x 500g, mutta koska Lidl, niin juuri mitään ei ole pysyväisvalikoimassa, jolloin joutuu odottamaan seuraavaa kertaa ULTIMATE SPEED® Kosteudenpoistaja hintoja 4,99€

minulla on filamenttisäilytyslaatikossa (SmartStore dry säilytyslaatikko 55L) tommone kungsin tai joku vastaava säkki ja xiaomin bt anturi, niin ei se vaikka kuin kuivaa takassa jälkilämmöllä tunteja muuta sitä indikaattoria. ja kosteus ei muutu 22% mihinkään vaikka laittaa kuivatun säkin.
vaikka kyllä se niinkuin kuivattuu irtonaisena, toisen pussin halkasin ja pidän bambun ams:ssä askeissa. tai pidin. heitän ne mäkeen kun tilasin 3djakelta värillistä Silikageelikuivausaine 500 g . no joo onha tuo vähän kallista, mutta tilasin muutakin enkä tarvitse enempää.
tuota puuilon laatikkoa pitää kyllä kehua. pitää kosteuden poissa.

Taitaa olla melko tyyriitä kokoonsa nähden, itse olen bauhausista 1kg pusseja hakenut, kun on vain 5,90€ Kosteudenpoistaja Kungs 1 kg
Näistäkin pystynee askartelemaan pienempiä pistämällä johonkin kangaspusseihin, itsellä Ikean 365 laatikoissa aina kahden rullan kaverina.
Lidlillä oli myös jossain vaiheessa heidän oman Ultimate Speed -brändin alla kaupan 5€:lla joko 1x 1kg tai 2x 500g, mutta koska Lidl, niin juuri mitään ei ole pysyväisvalikoimassa, jolloin joutuu odottamaan seuraavaa kertaa ULTIMATE SPEED® Kosteudenpoistaja hintoja 4,99€
Heh.. Saan Fixukselta nto hintaan just noita kungs kosteudenpoistajia.. 6.07nto.. Vetää Meko välistä vähän
Edit: Posti toi mulle just Qidi plus4:sen.. illal tulostaa..

Viimeksi muokattu:
ei se vaikka kuin kuivaa takassa jälkilämmöllä tunteja muuta sitä indikaattoria. ja kosteus ei muutu 22% mihinkään vaikka laittaa kuivatun säkin.
En tiedä miten takka toimii noiden itse kosteudenpoistajien kuivattamisessa, mikrossa kun pyörittelee, niin ainakin lähtee vedet haihtumaan.
Autossa kun myös Kungsin paria kilon säkkiä pitänyt, niin joskus ihan huvikseen keittiövaa'alla punnitsin ennen ja jälkeen mikrotuksen, niin yli 1300g pussin sai takaisin tuonne 1000g tienoille.
Filamentin kun itsessään saa kuivattua rutikuivaksi ja kuivattu pussi mukaan laatikkoon, niin Ruuvitag on jo pitkään sanonut TPU lootan kosteuden pysyvän alle 7%:

20250812_110409000_iOS.jpg

IMG_7129.jpeg
IMG_7128.jpeg

Tahtoo kasaantua kaikki ”olennainen” tuohon työpöydälle, pikkuisella reikälevyllä vähän järjestelyä.

Jossain vaiheessa tarkoitus tehdä myös autotalliin työkaluille vastaava ratkaisu.
Oma valinta on Ikean Skadis sarjan levy jolle löytyy vaikka minkälaista kiinnikettä valmiiksi mallinnettuna netistä.

Oma valinta on Ikean Skadis sarjan levy jolle löytyy vaikka minkälaista kiinnikettä valmiiksi mallinnettuna netistä.

Biltema oli lähempänä kuin ikea niin tällä mennään 😄 tämmöiset pikku kiinnikkeet piirtää nopeammin kuin etsii netistä mahdollisesti sopivaa, niin eipä tuokaan itseäni haittaa.

Mistähän saisi tavallisena kuluttajana hiukan enemmään hyvää ABS-liimaa edullisesti?
Pitäisi liimailla kaiutinkoteloita tulostetuista palasista, joten ehdoton ilmatiiviys ja hiukan pidempi työskentelyaika vaatimuksina.
Vai riittäisikö omatekemä abs/asetoni-liima hyvään tulokseen?
Vinkkejä otetaan vastaan!

minulla on filamenttisäilytyslaatikossa (SmartStore dry säilytyslaatikko 55L) tommone kungsin tai joku vastaava säkki ja xiaomin bt anturi, niin ei se vaikka kuin kuivaa takassa jälkilämmöllä tunteja muuta sitä indikaattoria. ja kosteus ei muutu 22% mihinkään vaikka laittaa kuivatun säkin.
vaikka kyllä se niinkuin kuivattuu irtonaisena, toisen pussin halkasin ja pidän bambun ams:ssä askeissa. tai pidin. heitän ne mäkeen kun tilasin 3djakelta värillistä Silikageelikuivausaine 500 g . no joo onha tuo vähän kallista, mutta tilasin muutakin enkä tarvitse enempää.
tuota puuilon laatikkoa pitää kyllä kehua. pitää kosteuden poissa.
Mitä siinä Xiaomin anturissa on speksattu tarkkuudeksi? Ite olin hommaamassa noita mittariantureita, vaan selvis, että niissä on about kaikissa joku halvan tyyppinen anturi, jotka näyttää mitä sattuu alle ~30 % RH.

Jos nyt hakemalla hakee negatiivista niin vähän ehkä maine kärsinyt kaiken maailman valmistuslaatuongelmista. Plus 4:llä oli jenkkien 120V verkon kanssa virtalähdeongelma julkaisussa. Sittemmin ongelma korjattu eikä tosiaan koskenut Eurooppaa. Ton ja aiemman mallin ongelmien takia ei päässyt alla olevan Youtuberin suosituslistalle vuoden 2025 tulostimista (17:20 kohdilla). Qidi boxinkin piti tulla Q1:llä ulos mutta ovat vasta nyt saamassa oikeasti ulos. Et sää kuitenkaan vastaavia ominaisuuksia muilta saa samaan hintaan.

Tuosta vielä lisä infoa niin Plus4 lämmitys puolen virtalähde olis suunniteltu/testattu EU:ta varten. Koska Jenkeissä on tosiaan 120V verkko niin virtalähteen piti ottaa tupla määrä virtaa että se sai samat tehot ulos. Virtalähteen releet ei kestäny tuollasta määrää virtaa joten ne lämpeni liikaa ja niiden kuoret alko sulamaan jne.
Qidi kuitenkin hoiti mielestäni asian aika hyvin ja lähetti kaikille Plus4 ostaneille uuden ja korjatun virtalähteen sekä pidensi vielä takuuta vuodella. Lisäksi jos tuo ei jostain syystä jollekkin kelvannu niin Qidi lupas rahat takasin ilman mitään kyselyitä riippumatta siitä kuinka paljon tulostinta oli käytetty.

Tuosta vielä lisä infoa niin Plus4 lämmitys puolen virtalähde olis suunniteltu/testattu EU:ta varten. Koska Jenkeissä on tosiaan 120V verkko niin virtalähteen piti ottaa tupla määrä virtaa että se sai samat tehot ulos. Virtalähteen releet ei kestäny tuollasta määrää virtaa joten ne lämpeni liikaa ja niiden kuoret alko sulamaan jne.
Qidi kuitenkin hoiti mielestäni asian aika hyvin ja lähetti kaikille Plus4 ostaneille uuden ja korjatun virtalähteen sekä pidensi vielä takuuta vuodella. Lisäksi jos tuo ei jostain syystä jollekkin kelvannu niin Qidi lupas rahat takasin ilman mitään kyselyitä riippumatta siitä kuinka paljon tulostinta oli käytetty.
No nyt on jo ainakin 1h kokemusta plus 4 mallista.. Kaksi ekaa tulostetta näytelangalla mielestäni niin hyviä kuin voi olla.. paremmasta en tiedä.. sit lanka loppui.. missä on puuttuvat 3kg joka piti tulla mukaan.. no laitoin aspaan viestiä..
tässä vissiin se kammion lämmitin ei lämmitä.. niitähän on vissiin takuuna uusittu.. eli kun laitan filamentin kuivauksen kokeellisesti ja pedin lämmön pudotan 40 ast ja kammion lämmön 60 ast.. puhallin tohisee mutta lämpö pysyy noin 39ast.. eikö sen pitäisi se koppi laittaa sinne 60ast?
qidii.jpg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 938
Jäsenet
78 719
Uusin jäsen
Abis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom