Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko SATA-kaapeleita "erilaisia"? Vai onko kaikki samoilla spekseillä? Jos erilaisia niin tunnistaako jostain jos kaapeliin ei ole mitään printattu?
Noniinpä tietenkin. Pitää noikin sitten heittää vanhat menemään ja ostaa uudet tilalle.
Tätä mä lähinnä hain takaa, että jos mä löydän jostain kaapinpohjalta jonkun muinaisen SATA kaapelin niin voinko olettaa että se siirtää maksimit tavaraa niin lujaa kuin laite sallii, vai onko se kaapelista kiinni.Itse SATA-kaapeleista ei ole erillistä versiota eri SATA-versioille vaan nuo ovat kaikki eteen ja taaksepäin yhteensopivia. Jos tulee ongelmia, niin kaapeli on vaan alkujaankin huono eikä täytä SATA-IO:n asettamia speksejä tai sitten on ihan vaan rikki. Toki joissain datakaapeleissa on sitten lukitusmekanismi lisänä.
Eli sisältä nuo kaikki datakaapelit pitäisi näyttää tältä ja käyttää samaa rakennetta:
katso liitettä 1598774
Wikipedian artikkelista hieman kaapelin anatomiasta: "The use of fully shielded, dual coax conductors, with multiple ground connections, for each differential pair improves isolation between the channels and reduces the chances of lost data in difficult electrical environments."
Toki on aina mahdollista, että se ikivanha datakaapeli on tehty halvalla rimaa hipoen eikä siten esim toimi SATA III (6 Gbit/s) nopeuksilla.
Olettaen, että kaapeli on alunperin tehty speksien mukaisesti, niin vastaus on kyllä.Tätä mä lähinnä hain takaa, että jos mä löydän jostain kaapinpohjalta jonkun muinaisen SATA kaapelin niin voinko olettaa että se siirtää maksimit tavaraa niin lujaa kuin laite sallii, vai onko se kaapelista kiinni.
No, en muutaman euron takia ota riskiä vaan käyn hakee kaupasta uudet varmasti maksimit siirtävät letkut.Olettaen, että kaapeli on alunperin tehty speksien mukaisesti, niin vastaus on kyllä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.