En minä aggressiivinen ole, suorapuheinen vaan. Nimenomaan siksi, koska kysyjällä ei ole asiasta kokemusta, olen yrittänyt auttaa löytämään sitä syytä että miksei se vakioprofiili toimi vakaasti. Esimerkiksi antamalla verrokiksi ja kokeiltavaksi mulla olevan 8000MHz kitin XMP-ajoitukset.
Jos kaveri kyselee, "miksei tämä toimi", niin kyllä mä näen että olisi enemmän hyödyksi yrittää nyt ensialkuun löytää se syy, sen sijaan että antaa hänelle geneerisiä neuvoja ja kirjahyllyllisen verran opeteltavaa - mitkä sinänsä on kyllä hyödyllisiä, mutta aivan alussa voi myös hämmentää, kuten tässäkin on jo nähty (esim. yleismaailmalliset paskapuheet 1:2 "huonoudesta").
Tuokaan ei edes täysin pidä paikkaansa, että muistit saa vakaaksi löysäämällä ajoituksia tai nostamalla jännitteitä, nuo kun voivat johtaa myös päinvastaiseen tulokseen.
@speedjani otappa nyt seuraavaksi urakaksi saada se ZenTimings toimimaan, ketjussa on neuvottu miten se sallitaan Defenderissä. Tuo on aivan ehdoton työkalu näissä muistihommissa.