3D-tulostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä aiheesta mitään, enkä jaksa selailla ketjun viestejä mutta voisiko joku tietävä kertoa pähkinänkuoressa mitä pitäisi tehdä/tietää etukäteen kun pitäisi tuollainen saada: https://makerworld.com/en/models/15...r-for-aw3423dwf?from=search#profileId-1620835

Edit. Siis tulostinpalvelua meinasin käyttää
Klikkaa "open in bambu studio" vierestä nuolta, niin voi ladata 3MF tai STL tiedostona, riippuen mikä tulostuspalvelulle kelpaa

1755517829794.png

edit: ihan hyvä pointti tuossa alla, eli tulostusfirma ei saisi sinulle myydä tuosta tiedostosta tulostettua palikkaa.

En tiedä aiheesta mitään, enkä jaksa selailla ketjun viestejä mutta voisiko joku tietävä kertoa pähkinänkuoressa mitä pitäisi tehdä/tietää etukäteen kun pitäisi tuollainen saada: https://makerworld.com/en/models/15...r-for-aw3423dwf?from=search#profileId-1620835

Edit. Siis tulostinpalvelua meinasin käyttää
Ostaa tulostin ja tulostaa itse, käydä kirjastossa tai tutulla tulostamassa ja/tai tehdä oma malli tuosta. Tuota ei saa tulostaa kaupalliseen käyttöön.
1755517865591.png

Ostaa tulostin ja tulostaa itse, käydä kirjastossa tai tutulla tulostamassa ja/tai tehdä oma malli tuosta. Tuota ei saa tulostaa kaupalliseen käyttöön.
1755517865591.png
En kyllä tulkitsisi tuota lisenssiä ihan noin tiukasti. Toki minun tulkinta voi olla yhtä väärä kuin sinun. Rihän se tulostuspalvelu varsinaisesti myy tuota kappaletta tai sitä mallia vaan vuokraa tulostinta (tai tulostusaikaa) ihan samoin kuten kirjastokin.
Lisäksi se tulostuspalvelu ei lataa kyseistä mallia (ja näin ole ehtojen osapuoli) vaan palvelun käyttäjä. Eli käyttäjä ei saa myydä mallia tai tuotetta.
Mikäli tulkinta olisi noin tiukka ei tuota mallia saisi edes käsitellä maksullisella ohjelmistolla tai tietokoneella.
Eli mielestäni @Trij voit ihan hyvin käyttää tulostuspalvelua mallin tulostamiseen omaan käyttöön kunhan lataat mallin itse.
Toki kannustan käymään kirjastossa ja koittamaan mallin tulostamista itse. Ainakin Tampereella kirjastossa oli henkilökuntaa neuvomassa tulostimen käytössä ja on paljon mukavampaa kun oppii edes tulostamisen perusteet ihan itse.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 371
Jäsenet
78 819
Uusin jäsen
JoelP88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom